سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

سومین جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب حوزه‌های علمیه سراسر ایران با معرفی برگزیدگان بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو و کودک و نوجوان به‌کار خود پایان داد؛ جشنواره‌ای که با پخش دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره با رهبر معظم انقلاب آغاز به‌کار کرد و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، وزیر ارشاد و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران ادامه یافت.

رهبر

حجت‌الاسلام سيدعبدالله حسيني دبير جشنواره شعر اشراق درباره اهداف برگزاري اين جشنواره به همشهري گفت: كشف استعدادهاي ادبي در حوزه‌هاي علميه و پژوهش و به فعل رسيدن آنها يكي از اهداف برگزاري جشنواره شعر اشراق در حوزه‌هاي علميه است و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته رشد سه‌برابري در ارسال آثار داشتيم. وي با اشاره به ديدار ستاد برگزاري جشنواره با رهبر معظم انقلاب در مهرماه امسال يادآور شد:

جشنواره را با پخش سخنان معظم له در آن ديدار آغاز كرديم. حدود 2‌ماه پيش از بيت رهبري درخواست ملاقات كرديم كه خوشبختانه پذيرفته شد و رهنمودهاي ايشان در آن ديدار كمك زيادي به ما كرد. رهبر معظم انقلاب با عنايت و آشنايي كه با هنر و ادبيات به‌ويژه حوزه‌هاي علميه دارند، در اين ديدار صميمانه درباره اهميت ادبيات و شعر رهنمودهاي زيادي ارائه و سخناني مبسوط درباره ضرورت شعر در حوزه‌هاي علميه بيان كردند.

حسيني با اشاره به برگزاري نخستين كنگره شعر در دهه60گفت: به‌خاطر دارم سال 66به ديدار حضرت آقا كه آن زمان رئيس‌جمهور بودند رفتم و طرح برگزاري كنگره شعر حوزه‌هاي علميه را ارائه دادم كه ايشان موافقت كردند. نخستين كنگره شعر سال 66در مشهد برگزار شد و اين كنگره هر دوسال يك‌بار تا امروز در شهرهاي مشهد، تهران و قم ادامه يافت و جشنواره اشراق در همين راستا شكل گرفت.

دبير جشنواره شعر اشراق در پايان با بيان اينكه چهارمين دوره جشنواره در مقياس بزرگ‌تر و بين‌المللي برگزار مي‌شود، افزود: قرار شده 5انجمن ادبي در حوزه‌هاي علميه شكل بگيرد كه تا امروز انجمن شعر قم راه‌اندازي شده و به‌زودي انجمن حوزه‌هاي علميه ديگر شهرها ازجمله مشهد، زاهدان، اهواز و... هم راه‌اندازي خواهد شد. همچنين در اين دوره تصميم گرفته شد مجموعه آثار برگزيده شاعران چاپ شود.

کد خبر 319066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha